δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



"Τρωάδες" Ευριπίδη

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Μύρης, Κ. Χ.
Αντύπας, Αντώνης
Καραΐνδρου, Ελένη
Πάτσας, Γιώργος
Σταματοπούλου, Πέρσα
Κοντογεωργίου, Αντώνης
Σινάνος, Ανδρέας
Λεμπεσόπουλος, Άρης
Νικολοπούλου, Γιάννα
Βούρτση, Μάρθα
Σκιαδαρέσης, Γεράσιμος
Κουλίεβα, Ταμίλα
Παπαδημητρίου, Μάνια
Καραντινάκης, Στέφανος
Αθανασόπουλος, Κώστας
Μάλφα, Μπέσσυ

Μύρης, Κ. Χ.
Μάλφα, Μπέσσυ
Καραΐνδρου, Ελένη
Λεμπεσόπουλος, Άρης
Καραντινάκης, Στέφανος
Παπαδημητρίου, Μάνια
Αντύπας, Αντώνης
Σταματοπούλου, Πέρσα
Πάτσας, Γιώργος
Σκιαδαρέσης, Γεράσιμος
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Αθανασόπουλος, Κώστας
Νικολοπούλου, Γιάννα
Σινάνος, Ανδρέας
Κουλίεβα, Ταμίλα
Κοντογεωργίου, Αντώνης
Βούρτση, Μάρθα

Ο Ευριπίδης έγραψε τις Τρωάδες για να αφυπνίσει τις συνειδήσεις των συμπολιτών του και να τους αποτρέψει από τον καταστροφικό παραλογισμό του πολέμου. Το έργο ανέβηκε την άνοιξη του 415 π.Χ., στα πλαίσια των Μεγάλων Διονυσίων, λίγους μήνες μετά από τη σφαγή των ανδρών της Μήλου και το ξερίζωμα των γυναικόπαιδων από το νησί, που έγινε από τους Αθηναίους για να τιμωρήσουν την ουδετερότητα των κατοίκων στον Πελοποννησιακό πόλεμο. Από την πρώτη σκηνή του έργου, πίσω από την κοινή απόφαση των θεών, του Ποσειδώνα και της Αθηνάς, να τιμωρήσουν τους Έλληνες για τη λεηλασία των ναών της ηττημένης Τροίας, καταστρέφοντας τον Ελληνικό στόλο, διαφαίνονται οι προθέσεις του Ευριπίδη να καυτηριάσει τις βιαιοπραγίες των συμπατριωτών του. Το έργο έχοντας σαν κεντρικό πρόσωπο τη γυναίκα (μάνα, σύζυγο, κόρη, αδερφή, ερωμένη) την αναδεικνύει σε παγκόσμιο σύμβολο - θύμα της βαρβαρότητας του πολέμου. Ο στοχασμός του Ευριπίδη αποκτά σήμερα μια συνταρακτική διαχρονικότητα, καθώς ο θρηνητικός λόγος των γυναικών -Τρωάδων, διαπερνά το κέλυφος αιώνων και κατορθώνει να ηχήσει σαν ένα παγκόσμιο πανανθρώπινο τραγούδι ενάντια στον πόλεμο και στη βία.

Φωτογραφία
Εκδήλωση

Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
15-16 Σεπτεμβρίου 2001


2015-01-20T12:49:57Z


2001


Θέατρο
Ευριπίδης
Τραγωδία
Αρχαίο δράμα

Εικόνα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.