ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ Γεώργιος (1853-1932) “Προσωπογραφία Παύλου Μελά”

ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ Γεώργιος (1853-1932) “Προσωπογραφία Παύλου Μελά”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ Γεώργιος (1853-1932) “Προσωπογραφία Παύλου Μελά” (EL)

ΙAKΩΒΙΔΗΣ Γεώργιος (1853-1932) (EL)

Ο Ιακωβίδης μετά την επιστροφή του από το Μόναχο θα φιλοτεχνήσει δεκάδες προσωπογραφίες υψηλά ισταμένων προσώπων της ελληνικής κοινωνίας, καταβάλλοντας την ίδια πάντοτε προσπάθεια για την πιστή απόδοση των φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά που συγκροτούν την προσωπικότητα του απεικονιζόμενου. Η προσωπογραφία του Παύλου Μελά με στολή αξιωματικού πρέπει να έγινε γύρω στο 1904, την ίδια εποχή που η κόμισσα Λουϊζα Ριανκούρ παρήγγειλε στον Ιακωβίδη ένα πορτρέτο του ήρωα με στολή αντάρτη, προκειμένου να τη δωρίσει στη χήρα του. Ο Παύλος Μελάς, επιβλητικός και αγέρωχος, γεμάτος αυτοπεποίθηση, απεικονίζεται όρθιος ως τα γόνατα, καταλαμβάνοντας ολόκληρο το ύψος του πίνακα. Αυτάρκης στο χώρο του, προβάλλει στο ανοιχτόχρωμο φόντο με τη σκούρα επίσημη στολή του αξιωματικού, χωρίς κάποιο παραπληρωματικό ενδεικτικό στοιχείο της προσωπικότητάς του, χαρακτηριστικό της ακαδημαϊκής εξιδανικευμένης ζωγραφικής της προσωπογραφίας. Παρόλο που ο Ιακωβίδης απομακρύνεται από τις ρεαλιστικές διατυπώσεις των προηγούμενων δεκαετιών, ωστόσο πάντα τον ενδιαφέρει η απόδοση της ίδιας της προσωπικότητας και η επιβολή της μέσα στο χώρο. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)

Ώριμη αστική προσωπογραφία (EL)
19ος Αιώνας (EL)



Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.