Αυτοκινητο Citroen Ds
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κατεβάστε το βασικό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 3.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Αυτοκινητο Citroen Ds

Citroen
Citroen (EL)

Στα τέλη του 1999, κορυφαίοι σχεδιαστές και τεχνοκράτες ψήφισαν το CITROEN DS ως το κορυφαίο προΐον του 20ου αιώνα, ανάμεσα στο Boeing 747, στο Macintosh της Apple, στο στυλογράφο Biro και στη σεληνάκατο της NASA. Επίσης την ίδια χρονιά ήρθε τρίτο στην ψηφοφορία για το κορυφαίο αυτοκίνητο του 20ου αιώνα, μετά το Ford T και το Mini. Παρουσιάστηκε στο Grand Palais του Παρισιού στις 6 Οκτωβρίου 1955. Μέσα στα πρώτα 15 λεπτά έγιναν 749 παραγγελίες και ως το τέλος της μέρας έφτασαν τις 12.000. Ξεφεύγοντας τόσο σχεδιαστικά όσο και κατασκευαστικά από τα συνηθισμένα standards της εποχής, προκάλεσε εξ'αρχής τον θαυμασμό του κοινού. Φάνταζε σαν ένα dream car και όχι σαν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι το 1975 και οδήγησε στην κατασκευή περίπου 1.500.000 αυτοκινήτων. Το όνομα του DS με γαλλική προφορά παραπέμπει στη λέξη "θεά" (deesse). Στην Ελλάδα ήταν γνωστό ως "βάτραχος". Ήταν αντικαταστάση του Traction Avant και παρόλο που η Citroen το σχεδίαζε από το 1938, αναγκάστηκε λόγω του πολέμου να περιμένει μέχρι το 1946 που ο Flaminio Bertoni, σχεδιαστής της εταιρίας αλλά και γλύπτης, παρουσίασε τη μακέτα ενός αυτοκινήτου με έντονες επιρροές από το ζωικό βασίλειο και μάλιστα από τον ιπποπόταμο. Την ίδια εποχή ο Paul Mages, ερευνητής της Citroen, είχε τελειοποιήσει την χρήση των υδραυλικών συστημάτων όχι μόνο στα φρένα, αλλά και στην ανάρτηση, στη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων. Όλα αυτά συνδιάστηκαν στο DS με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με αμάξωμα από πρεσαριστά φύλλα λαμαρίνας συνεδεμένα στο ατσάλινο σασί με αεροδυναμικό συντελεστή 0,31 και το διάσημο υδραυλικό σύστημα ανάρτησης, συμπλέκτη, φρένων, κιβωτίου ταχυτήτων και συστήματος διεύθυνσης -που πρόσφερε και καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά και εξαιρετική άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το μόνο πρόβλημα ήταν ο κινητήρας των 1911 κ.εκ. που προερχόταν από το Traction Anant που όμως από το 1961 βελτιώθηκε με την αύξηση του κυβισμού (1989 κ. εκ.) και τον επανασχεδιασμό της κυλινδροκεφαλής του. Η τελική ταχύτητα ήταν 140 Km/h.

Αντικείμενα Επίγειων Μεταφορών

2015-04-17



Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία

Εικόνα

Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el

http://hdl.handle.net/11609/001-03332



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.