Έγγραφα διδακτικού προσωπικού

Έγγραφα διδακτικού προσωπικού
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Έγγραφα διδακτικού προσωπικού (EL)
Teaching staff documents (EN)
Documents du personnel enseignant (FR)

Διδασκαλείο Κρήτης (EL)
Didaskaleion of Crete (EN)
Didaskalio de Crète (FR)

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο (1901-1933) η διοικητική λειτουργία και η αρχειοθέτηση υπηρεσιακών εγγράφων είχε ανατεθεί στο διδακτικό προσωπικό, καθώς δε λειτουργούσε Γραμματεία λόγω έλλειψης διοικητικού προσωπικού. Ένα μέρος των υπηρεσιακών εγγράφων αποτελούσαν τα «Λυτά Έγγραφα», τα οποία περιείχαν την αλληλογραφία του Διδασκαλείου με το Υπουργείο Παιδείας και λοιπούς υπηρεσιακούς φορείς. Τα «Λυτά Έγγραφα» που διασώθηκαν διακρίνονται σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία περιέχει έγγραφα που θεωρούνταν προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή των μαθητών/ τριών στις εισιτήριες εξετάσεις και πιο συγκεκριμένα: α. Δικαιολογητικά υποψήφιων για τις εισιτήριες εξετάσεις. β. Τίτλοι υποψήφιων για τις εισιτήριες εξετάσεις. γ. Αιτήσεις υποψήφιων σπουδαστών. δ. Πιστοποιητικά ηλικίας. ε. Πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων. στ. Ιατρικές βεβαιώσεις. ζ. Έγγραφα που αφορούν τη φοίτηση των σπουδαστών. Η δεύτερη κατηγορία περιέχει Ενδεικτικά αρρένων και θηλέων. Η τρίτη κατηγορία περιέχει έγγραφα που αφορούσαν την καθημερινή διοικητική λειτουργία του Διδασκαλείου και πιο συγκεκριμένα: α. Εγκύκλιοι. β. Αιτήσειςαπορριφθέντων για τις εισιτήριες εξετάσεις. γ. Τηλεγραφήματα. δ. Κτηριακά θέματα. ε. Έγγραφα διοικητικής λειτουργίας. στ. Έγγραφα για τη βιβλιοθήκη. ζ. Οικονομικά έγγραφα. η. Έγγραφα διδακτικού προσωπικού. Η τέταρτη κατηγορία περιέχει τις ακόλουθες υποκατηγορίες: α. Έγγραφα Προσαρτημένου Δημοτικού σχολείου. β. Έγγραφα Μονοτάξιου Διδασκαλείου Μετεκπαίδευσης Δασκάλων. Τα «Έγγραφα διδακτικού προσωπικού» αποτελούν μέρος της επίσημης αλληλογραφίας που διατηρούσε το Διδασκαλείο Κρήτης με διάφορους δημόσιους φορείς και θεσμούς. Αναφέρονται αποκλειστικά στο διδακτικό προσωπικό, του Γυμνασιακού Παρθεναγωγείου (εκπαιδευτικό ίδρυμα που είχε αναλάβει την ανώτερη μόρφωση των κοριτσιών πριν την ίδρυση του κρατικού Διδασκαλείου και το οποίο λειτουργούσε παράλληλα με το Διδασκαλείο έως το 1917), του Διδασκαλείου και του Πρότυπου σε αυτό προσαρτημένου Δημοτικού σχολείου. Το Διδασκαλείο είχε στην κατοχή του περιορισμένο μόνιμο διδακτικό προσωπικό, το οποίο δεν μπορούσε να καλύψει ανάγκες για τη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων. Για τον λόγο αυτόν προσλαμβάνονταν ωρομίσθιοι διδάσκοντες/ουσες. Το Πρότυπο δημοτικό σχολείο αξιοποιούνταν, μεταξύ άλλων, για να καλύπτονται οι ανάγκες πρακτικής άσκησης των υποψήφιων δασκάλων/ισσών. Σε αυτό εργαζόταν διδακτικό προσωπικό που είχε αποσπαστεί από διάφορα άλλα σχολεία. Οι κατηγορίες στις οποίες ταξινομήθηκαν τα «Έγγραφα διδακτικού προσωπικού» είναι οι ακόλουθες: Μισθολογικά, Οικονομικά, Άδειες, Υπηρεσιακές μεταβολές, Γενική επιθεώρηση, Λοιπά θέματα. Στο αρχειακό υλικό του Διδασκαλείου έχει διασωθεί ένας τόμος Εγγράφων διδακτικού προσωπικού που καλύπτει την περίοδο 1914-1934. Ειδικότερα: Η κατηγορία «Μισθολογικά» καλύπτει την περίοδο 1914-1934 και περιλαμβάνει έγγραφα που αφορούν θέματα που σχετίζονται με τη μισθοδοσία του διδακτικού προσωπικού. Αναλυτικότερα, τα επιμέρους θέματα είναι τα εξής: αποφάσεις πληρωμών, νομοθετικά ζητήματα που ρυθμίζουν την καταβολή και το ύψος της μισθοδοσίας, χορήγηση βεβαιώσεων μισθοδοσίας, αναζήτηση στοιχείων από διάφορους δημόσιους φορείς για τον προσδιορισμό του ύψους του μισθού, επιδόματα, μισθολογικές αυξήσεις, συνταξιοδοτικά θέματα και καταστάσεις πληρωμών. Η κατηγορία «Οικονομικά» καλύπτει την περίοδο 1916-1933 και περιλαμβάνει έγγραφα που αφορούν οικονομικά ζητήματα (εξαιρουμένων των μισθολογικών του διδακτικού προσωπικού του Διδασκαλείου), του Γυμνασιακού Παρθεναγωγείου και του προσαρτημένου στο Διδασκαλείο Πρότυπου Δημοτικού σχολείου. Αναλυτικότερα, τα έγγραφα αυτά αφορούν: φορολογικά θέματα, ζητήματα χορήγησης δανείων στο διδακτικό προσωπικό από το Μετοχικό Ταμείο, κάλυψη εξόδων νοσηλείας και οδοιπορικών. Η κατηγορία «Υπηρεσιακές μεταβολές» καλύπτει την περίοδο 1914-1934 και περιλαμβάνει έγγραφα που αναφέρονται σε ζητήματα αλλαγών της υπηρεσιακής κατάστασης του διδακτικού προσωπικού. Ειδικότερα περιλαμβάνουν: πρακτικά ορκωμοσίας διδακτικού προσωπικού του Γυμνασιακού Παρθεναγωγείου και των Πρότυπων Δημοτικών σχολείων (στην αναφερόμενη περίοδο υπήρξαν δύο πρότυπα Δημοτικά σχολεία, ένα μονοτάξιο και ένα τετρατάξιο) του Διδασκαλείου, ζητήματα βαθμολογικής κατάταξης, αποσπάσεις, παρατάσεις αποσπάσεων, μεταθέσεις, διορισμούς, παραιτήσεις, αναθέσεις πρόσθετων διδακτικών καθηκόντων, απαλλαγές μέρους διδακτικών καθηκόντων. Η κατηγορία «Άδειες» καλύπτει την περίοδο 1916-1933 και περιλαμβάνει έγγραφα που αφορούν τις διαδικασίες χορήγησης εκπαιδευτικών, αναρρωτικών, κανονικών και έκτακτων αδειών για το διδακτικό προσωπικό. Η κατηγορία «Γενική επιθεώρηση» καλύπτει την περίοδο 1920-1933 και περιλαμβάνει έγγραφα που αφορούσαν τον γενικό επιθεωρητή της Η’ εκπαιδευτικής περιφέρειας στην οποία υπαγόταν το Διδασκαλείο και τα προσαρτημένα Πρότυπα Δημοτικά σχολεία. Αναλυτικότερα, τα έγγραφα αυτά ταξινομούνται με βάση τα εξής επιμέρους θέματα: αναζήτηση στοιχείων διδακτικού προσωπικού, χορήγηση διαφόρων πιστοποιητικών στους/στις εκπαιδευτικούς, διαβιβαστικά έγγραφα χωρίς περαιτέρω πληροφορίες, προσδιορισμός καθηκόντων διδακτικού προσωπικού, ορισμός αναπληρωτή επιθεωρητή, ατομικά βιβλιάρια επιθεώρησης εκπαιδευτικών, εποπτεία στη διδακτική λειτουργία σε ό, τι αφορά τα διδαγμένα μαθήματα και τις ώρες διδασκαλίας. Η κατηγορία «Λοιπά θέματα» καλύπτει την περίοδο 1926-1933. Ακολουθούν ορισμένες θεματικές κατηγορίες για τις οποίες εντοπίστηκαν περισσότερα του ενός έγγραφα: πειθαρχικά ζητήματα, υπεύθυνες δηλώσεις γέννησης, διαβιβαστικά έγγραφα χωρίς περαιτέρω πληροφορίες, αναζήτηση πιστοποιητικών του διδακτικού προσωπικού από διάφορες υπηρεσίες. (EL)
In the Didaskaleion of Crete in Heraklion (1901-1933) the administrative function and the archiving of official documents were assigned to the teaching staff, as there was no Secretariat functioning due to a lack of administrative staff. A part of the official documents were the "Unbound Documents", which contained the correspondence of the Didaskaleion with the Ministry of Education and other official bodies. The "Unbound Documents" that were rescued can be divided into four broad categories. The first category contains documents that were considered prerequisite for the students' participation in the entrance exams, and more specifically: a. Candidates' documents for the entrance exams. b. Titles of Candidates for Entrance Examinations. c. Applications forms of candidate students. d. Age certificates. e. Certificates of social attitudes. f. Medical certificates. g. Documents concerning the students' studies. The second category contains Men's and Women's certificates of class completion. The third category contains documents related to the daily administrative function of the Didaskaleion and more specifically: a. Circulars. b. Applications forms of rejected candidates for the entrance examinations. c. Telegrams. d. Building matters. e. Documents of administrative function. f. Documents for the library. g. Financial documents. h. Teaching staff documents. The fourth category contains the following subcategories: a. Attached Primary school documents. b. Documents of a One Grade Teacher Training School. The "Teaching Staff Documents" are part of the official correspondence maintained by the Didaskaleion of Crete with various public bodies and institutions. They refer exclusively to the teaching staff of the Didaskaleion, of the High School for Girls (an educational institution that had undertaken the higher education of girls before the establishment of the State Didaskaleion and which operated in parallel with the Didaskaleion until 1917) and of the Standard Primary School attached to it. The Didaskaleion had limited permanent teaching staff, which could not meet the needs for the teaching of all subjects. For this reason, hourly teachers were hired. The Standard Primary School was used, among other things, to meet the practical training needs of prospective teachers. It employed teaching staff who had been seconded from various other schools. The categories in which the "Teaching staff documents" were classified are the following: Payroll, Finance, Staff leave, Service changes, General inspection, Other issues. A volume of Teaching Staff Documents covering the period 1914-1934 has been preserved in the archive material of the Didaskaleion. Particularly: The category "Payroll" covers the period 1914-1934 and includes documents covering matters related to the teaching staff salary. In more detail, the sub-topics are as follows: payment decisions, legislative issues regulating the payment and level of salary, the issuing of salary certificates, issues regarding the seeking of information from various public bodies to determine the level of salary, benefits, salary increases, pension issues and payment statements. The "Finance" category covers the period 1916-1933 and includes documents relating to financial matters (excluding the salaries of the teaching staff of the Didaskaleion), the High School for Girls and the Standard Primary School attached to the Didaskaleion. In more detail, these documents involve: tax issues, issues of granting loans to the teaching staff from the Equity Fund, coverage of hospital and travel expenses. The category "Service changes" covers the period 1914-1934 and includes documents that refer to changes in the official status of the teaching staff. In particular, they include: minutes of swearing-in ceremonies of teaching staff of the High School for Girls and the Standard Primary Schools (in the mentioned period there were two Standard Primary Schools, a one-grade and a four-grade) of the Didaskaleion, grading issues, secondments, extensions of secondments, transfers, appointments, resignations, assignments of additional teaching duties, partial exemptions from teaching duties. The "Leaves" category covers the period 1916-1933 and includes documents concerning the procedures for granting educational, sick, regular and emergency leaves to the teaching staff. The "General inspection" category covers the period 1920-1933 and includes documents relating to the general inspector of the 8th educational district to which the Didaskaleion and the attached Standard elementary school belonged. In more detail, these documents are classified based on the following specific topics: search information regarding teaching staff, granting of various certificates to teachers, transfer documents without further information, determination of teaching staff duties, appointment of a deputy inspector, individual teacher inspection books, supervision of the teaching function in terms of taught courses and teaching hours. The category "Other subjects" covers the period 1926-1933. Here are some subject categories for which more than one document were found: disciplinary issues, declarations of birth, transfer documents without further information, teaching staff’s certificates search from various agencies. (EN)
À Didaskalio (École pour la formation des enseignants) de Crète à Héraklion, les tâches administratives et l’archivage des documents officiels de travail avaient été confiés au personnel enseignant, car, par manque de personnel, il n’y avait pas de secrétariat. Une partie des documents officiels de service était constituée par les dits «Documents épars»incluant la correspondance entre Didaskalio et le Ministère de l’Éducation, ainsi que les autres institutions et organismes officiels. Les «Documents épars» qui nous sont parvenus se distinguent en quatre catégories générales. La première catégorie comporte des documents qui étaient considérés comme des documents requispour la participation des étudiant(e)s aux examens d’entrée et plus précisément : a. Justificatifs et attestations des candidats pour les examens d’entrée, b. Diplômes déposés par les candidats pour les examens d’entrée, c. Candidatures des futurs étudiants, d. Attestations pour l’âge des candidats, e. Attestations relatives aux convictions sociales et politiques, f. Certificats médicaux, g. Des documents à propos des études des étudiants. La deuxième catégorie comportedes attestations de fin d’études des étudiant(e)s de Didaskalio. La troisième catégorie comporte des documents qui concernaient le fonctionnement administratif quotidien de Didaskalio et plus précisément : a. Circulaires, b. Des demandes des candidats qui avaient échoué aux examens d’entrée, c. Télégrammes, d. Questions à propos des bâtiments, e. Documents liés au fonctionnement administratif, f. Documents pour la bibliothèque, g. Documents financiers, h. Documents à propos des enseignants. La quatrième catégorie est subdivisée aux sous-catégories suivantes : a. Documents de l’école élémentaire qui était rattaché à Didaskalio, b. Documents du Didaskalio (à un niveau) de formation continue pour les enseignants de l’école élémentaire. Les «Documents du personnel enseignant» constituent une partie de la correspondance officielle entre Didaskalio (École pour la formation des enseignants) de Crète et différents institutions, organismes et instances publics. Ils concernent exclusivement le personnel enseignant de Didaskalio, celui de «Gymnasiako Parthenagogeio» (établissement éducatif qui avait pris en charge l’enseignement supérieur des filles avant la création de Didaskaliode l’État et qui fonctionnait parallèlement à Didaskalio jusqu’à 1917) et de l’ «École Élémentaire Modèle» (Protipo dimotiko scholio) rattachée à Didaskalio. Didaskalio disposait d’un nombre limité d’enseignants permanents qui ne pouvaient pas couvrir les besoins pour l’enseignement de toutes les disciplines. Pour cette raison, des enseignant(e)s vacataires étaient embauché(e)s. L’ «École Élémentaire Modèle» (Protipo dimotiko scholio) servait, entre autres, pour répondre aux besoins de stages pratiques des futurs enseignant(e)s des écoles élémentaires. Dans cette école travaillaient aussi des enseignants détachés de diverses autres établissements scolaires. Les «Documents du personnel enseignant» ont été divisésaux catégories suivantes : Salaires, Questions financières, Congés, Changements de service officiels concernant le personnel, Inspection générale, Autres sujets. Dans les archives de Didaskalio a été sauvé untomede Documents du personnel enseignant couvrant la période 1914-1934. Plus précisément : La catégorie «Salaires» couvre la période 1914-1934 et comporte des documents qui concernent des questions liées aux salaires du personnel enseignant.Plus précisément, ils concernent les éléments suivants : des décisions relatives aux paiements, des questions législatives relatives au versement et au montant des salaires, des attestations de salaire, la recherche d’informations auprès de différentes instances et organismes publics pour définir le montant des salaires, des indemnités, des augmentations des salaires, des questions liées à la retraite et des relevés de paiement. La catégorie «Questions financières» couvre la période 1916-1933 et comporte des documents relatifs à des questions financières (les questions relatives au salaire du personnel enseignant de Didaskalio en sont exclues), des documents de «Gymnasiako Parthenagogeio» (établissement éducatif qui avait pris en charge l’enseignement supérieur des filles avant la création de Didaskalio de l’État et qui fonctionnait parallèlement à Didaskalio jusqu’à 1917) et de l’ «École Élémentaire Modèle» (Protipo dimotiko scholio) rattachée à Didaskalio. Plus précisément, ces documents concernent les sujets suivants : des questions de fiscalité, des questions d’attribution de prêts au personnel enseignant par le Fonds d’investissement des fonctionnaires, la prise en charge des frais d’hospitalisation et de déplacement. La catégorie «Changements de service officiels concernant le personnel» couvre la période 1914-1934 et comporte des documents concernant des changements de service du personnel enseignant. Plusprécisément, elle comporte les documents suivants : desactesde prise de fonction dupersonnel enseignant du «Gymnasiako Parthenagogeio» (établissement éducatif qui avait pris en charge l’enseignement supérieur des filles avant la création de Didaskalio de l’État et qui fonctionnait parallèlement à Didaskalio jusqu’à 1917) et des «Écoles Élémentaires Modèles» Protipa dimotika scholia rattachées à Didaskalio (pendant la période en question il y avait deux Écoles Élémentaires Modèles, un à un niveau et un à quatre niveaux), des questions de classement du personnel, des détachements, des prolongations des détachements, des mutations, des prises de fonction, des démissions, des attributions des charges d’enseignement supplémentaires, des décharges partielles de service pour les enseignants. La catégorie «Congés» couvrelapériode1916-1933 et comporte des documents relatifs à des procédures d’attribution des congés de formation et de maladie, ainsi que l’attribution des congés (habituelsou exceptionnels) pour le personnel enseignant. La catégorie «Inspection générale» couvre la période 1920-1933 et comporte des documents relatifs à l’inspecteur général de la 8ème circonscription pédagogique à laquelle appartient Didaskalio et l’«École Élémentaire Modèle» (Protipo dimotiko scholio) qui lui était rattachée. Plus précisément, ces documents étaient catégorisésselon les thèmes suivants: recherche d’informations relatives au personnel enseignant, délivrance de différentes attestations aux enseignant(e)s, documents de transmission sans informations supplémentaires, définition des charges du personnel enseignant, nomination de l’inspecteur suppléant, des livrets individuels d’inspection des enseignants, inspection du travail de l’enseignant et plus précisément en ce qui concerne les cours donnés et les heures d’enseignement effectuées. La catégorie «Autres sujets» couvre la période 1926-1933. Les sous-catégories pour lesquelles on a retrouvé plus d’un document sont les suivantes : des questions disciplinaires, des déclarations sur l’honneur pour les naissances, des documents de transmission sans informations supplémentaires, la recherchede certificats relatifs au personnel enseignant auprès de différents organismes et instances. (FR)

bibo:Document
Υπηρεσιακό έγγραφο (EL)
Official document (EN)
TEXT (EN)
Document officiel de travail (FR)

Ηράκλειο Κρήτης (EL)
Heraklion Crete (EN)
Héraklion, Crète (FR)

1ος τόμος: 21 εκ. × 31 εκ., 20 εκ. × 31 εκ. (EL)

1914-1934 (EL)



Εκπαιδευτικό προσωπικό (EL)
Teaching staff (EN)
Personnel enseignant (FR)


361 page(s)
1ος τόμος (1914 - 1934) (EL)
1st volume (1914 - 1934) (EN)
1er tome (1914 - 1934) (FR)

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

other

https://e-her.org/collection/category/2902/document/12
https://e-her.org/omeka/files/original/59fc041433531644f5582e04b1d63940b1f3cc67.pdf



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.