δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
Ο Μέγας Αλέξανδρος, Ελαιογραφία σε ξύλο, μετά το 1929. Ο Θεόφιλος θαύμαζε απεριόριστα τη μορφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μάλιστα, συνήθιζε να ντύνεται με ανάλογη φορεσιά. Ο ήρωας εικονίζεται έφιππος να ορμά στη μάχη. Κρατάει τα γκέμια του αλόγου με το αριστερό χέρι και το δόρυ με το δεξί. Το κεφάλι και τα πόδια δίνονται σε προφίλ ενώ ο κορμός σε μετωπική θέση. Αυτή η δυσαρμονία οφείλεται στο "ναϊφ" ύφος του ζωγράφου. Πέρα όμως από τις αναπόφευκτες ατέλειες, εντυπωσιάζει η πηγαία αίσθηση χρωματικής και συνθετικής ισορροπίας. Στις τοξωτές καμπύλες του μανδύα που ανεμίζει, αντιστοιχεί το σχήμα της περικεφαλαίας, ενώ δυναμισμό προσδίδει ο καλπασμός του αλόγου. Ρόδινα, έντονα χρυσαφί κίτρινα χρώματα, σκούροι και ανοικτοί μπλε τόνοι, αποτελούν μια αρμονική χρωματική διευθέτηση. Έκφραση της -γοητευτικής για το θεατή- παιδικότητας της ψυχής του καλλιτέχνη είναι οι πάπιες που κολυμπούν στο ποτάμι στο κάτω μέρος της σύνθεσης.
(EL)
Archaeological Service / Museum: Museum of Modern Greek Culture
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.