Αποτοιχισμένη τοιχογραφία με τμήμα από την παράσταση του Ταξιδιού στη Βηθλεέμ. Στο αριστερό άκρο διακρίνεται η Θεοτόκος, με το Μ(ΗΤΗΡ) Θ(ΕΟΥ) στο φωτοστέφανό της, πάνω σε λευκό υποζύγιο. Φέρει το χέρι μπροστά στο στήθος και στρέφεται προς τα πίσω, όπου διακρίνεται το φωτοστέφανο μιας δεύτερης μορφής. Η μικρή κλίμακα των χεριών και το μικρό της ύψος υποδηλώνουν ότι πρόκειται για έναν από τους νεαρούς γιούς του Ιωσήφ, που θα πρέπει να εικονιζόταν ακόμα πιο πίσω. Ωστόσο η μικρή μορφή έχει ένσταυρο φωτοστέφανο. Ως εκ τούτου, είτε πρόκειται για λάθος του ζωγράφου, είτε πρόκειται για άλλη σκηνή, πιθανότατα η Φυγή στην Αίγυπτο. Η αγία οικογένεια κατευθύνεται προς το παλάτι του ηγεμόνα της Συρίας Κυρηνίου, που δηλώνεται από οικοδόμημα με διπλό τοξωτό άνοιγμα στην πρόσοψη, βαμμένο σε εντυπωσιακά χρώματα, με πλούσια διακόσμηση από μαρμαροθετήματα, και με τα ανοίγματα καλυμμένα από λευκά βήλα. Μπροστά από το οίκημα διακρίνεται ένθρονος ο ηγεμόνας, πλαισιωμένος από δύο στρατιώτες. Μεταξύ αυτού και της Θεοτόκου, ένας νεαρός αυλικός κρατά στα δυό του χέρια ανοιχτό ειλητάριο, που υψώνεται προς τον ουρανό. Πάνω του διακρίνεται πυκνογραμμένο κείμενο σε καλλιγραφική γραφή, που πιθανότατα μιμείται εβραϊκούς ή αραβικούς χαρακτήρες.
(EL)
Archaeological Service / Museum: Ephorate of Antiquities of Rethymnon
(EN)